دانلود آزمونهای علمی و هماهنگ دروس کلاس پنجم ابتدایی
دانلود آزمونهای علمی و هماهنگ دروس کلاس پنجم ابتدایی
با کیفیت عالی
کد 1089


دانلود آزمونهای علمی و هماهنگ دروس کلاس پنجم ابتدایی
با کیفیت عالی
کد 1089


مترادف-متشابه-متضاد- معادل سازي- تفاوت صفت و موصوف با مضاف ومضاف اليه- فعل لازم و متعدي - ساختن اسم موصوف- ساختن مضاف و مضاف اليه - اغراق -جمع هاي عربي در فارسي- قيد- اسمها- اسم مشتق – تخلص- غزل - جمع و انواع آن- حذف يا كوتاه كردن جمله- پسوند(گين-ناك-سار)- زمان ها- فعل ماضي وانواع آن- مضارع اخباري و مضارع التزامي – مسند- متمم- نشانه ويرگول و نقطه ويرگول- كلمات هم خانواده

ماجراهای جهانشیر یا جانشیر
چند فایل صوتی طنز با لهجه لری (کازرونی) خیلی زیبا

مجموعه 17 بازی سرگرم کننده فلش برای کامپیوتر
بازی های فلش بازی هایی با حجم فوق العاده کم اما در بسیاری از مواقع بازی های بسیار سرگرم کننده ای می باشند. این بازی ها که طرفداران زیادی هم در دنیای بازی های رایانه ای دارد نیاز به سخت افزار خاصی برای اجرا ندارد....


دانلود مجموعه بازی های فلش دخترانه تعویض لباس وبازی معمولی
بازی های دخترانه كم حجم فلش،
فقط دختر خانمها دانلود کنند!!!؟
![]() | ![]() |
![]() | |

طنز ، کاریکاتور
طنز(از من به شما نصیحت :حتما بخونید)
کاریکاتور ـ ده نمکی برای ساخت اخراجیهای 3 استخاره گرفت ! ( جراید)
کاریکاتور - مشاور رئیس مجلس: لاریجانی به اندازه ی هفت نفر کار می کند ! - جراید

اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک ها





این الگو باعث آموزش علمی به سبک های مشخص و آموزش مفاهیم بنیادی در دانش آموزان می گردد . رسالت معلم در این الگو پرورش کاوشگری ،ایجاد جوی توأم با همکاری و داشتن انعطاف است .این الگو منجر به دانش علمی ،تعهد به کاوشگری علمی ،ژرف اندیشی و روح مهارت همکاری در دانش آموزان می شود .
مراحل این الگو عبارتند از :
1- فراهم آوردن زمینه جستجو برای دانش آموزان
2- تعیین مسئله از سوی دانش آموزان
3- مشخص کردن مسئله در هر جستجو توسط دانش آموزان
4- دانش آموزان به حدس در خصوص راههای توضیح مشکل می پردازند
برای درک بهتر الگو به یک موقعیت واقعی تدریس از این الگو توجه فرمائید .
نام درس: ریاضی
موضوع درس :مساحت دایره ،کلاس پنجم ابتدائی،
هدف کلی :آشنا شدن دانش آموزان با چگونگی به دست آوردن مساحت دایره
هدف های(جزئی-رفتاری ):
انتظار می رود دانش آموزان پس از گذراندن این درس بتوانند :
1- رابطه بین مساحت دایره و مستطیل را درک نمایند .
2- رابطه بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع را بفهمند
3- رابطه بین عرض مستطیل و شعاع دایره را تشخیص بدهند .
4- رابطه بین طول مستطیل و محیط دایره را بیان کنند و تشخیص دهند .
5- چگونگی به دست آوردن مساحت دایره را عمل کنند و توضیح دهند
6- قاعده به دست آوردن مساحت دایره را در تمرین ها به کار ببرند
7- مسائل مربوط به رابطه بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع نظیرش را حل نمایند .
8- مساحت شکل های هندسی ترکیبی را به دست آورند .
9- مسئله های مربوط به محیط و مساحت دایره را حل نمایند
10- از روی اندازه های قاعده و ارتفاع متوازی الاضلاع مساحت دایره نظیر آن را به دست آورند .
11- نسبت به چگونگی به دست آوردن مساحت دایره علاقه مند شوند
وسایل آموزشی : دایره های رسم شده ،خط کش ،قیچی ،مستطیل ،متوازی الاضلاع،گچ سفید و رنگی ،کتاب ریاضی –تخته کلاس ،تجربیات دانش آموزان
ارزشیابی تشخیصی :
1- مساحت مستطیلی را که طول آن 12 سانتی متر و عرض آن 10 سانتی متر می باشد را به دست آورید .
2- محیط دایره ای که شعاع آن 5 سانتی متر می باشد چند سانتی متر مربع است
3- شعاع دایره ای 7 سانتی متر است .محیط دایره را به دست آورید .
4- مساحت مستطیلی 120 سانتی متر مربع است اگر طول این مستطیل 12 سانتیمتر باشد عرض این مستطیل چند سانتی متر است.
5- مساحت متوازی الاضلاع که ارتفاع آن 5 و قاعده آن 8 سانتی متر می باشد چند سانتی متر مربع است؟
روش های تدریس :
کاوشگری علمی ،تلفیقی ،پرسش و پاسخ ،گفتاری از طریق روش مجسم ،نیمه مجسم و مجرد
آمادگی و ایجاد انگیزه :
در جلسه قبل از تدریس از کلیه دانش آموزان خواسته می شود که د ایره ای بر روی مقوا رسم کرده و همراه خود به کلاس بیاورند. قابل ذکر است که چون شاگردان گروه،گروه می باشند از هر گروه خواسته می شود که دایره ای را با اندازه ای که داده می شود رسم نمایند .مثلا گروه 1-2-3 دایره ای به شعاع 5 سانتیمتر و گروههای دیگر کلاس دایره ای به شعاع 8 سانتیمتر رسم نمایندو با همراه داشتن قیچی و خط کش در کلاس حضور داشته باشند .
بعد از دعای آغازین ،احوالپرسی و حضور و غیاب برای ایجاد انگیزه و جلب توجه شاگردان ،خواسته می شود که مساحت متوازی الاضلاع ،مستطیل که بر روی مقوا رسم شده است را به دست آورند و شاگردان در حین پاسخگویی توضیحات لازم را نیز می دهند .بعد از کلیه شاگردان خواسته می شود محیط دایره هایی را که خود رسم کرده اند به دست آورده در ورقی که جلوی خود دارند ثبت نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد .
هدف زمینه سازی برای ایجاد یک ارتباط ذهنی بین مطالب فرا گرفته شده و مطالبی که آموزش داده خواهد شد و استفاده از یادگیری های قبلی شاگردان برای حل مسائل جدید.
ارائه مطلب :
معلم :بچه های عزیز دایره های خود را بر روی میز قرار دهید .بعد از قرار دادن قطر دایره خود را رسم نمایید دانش آموزان قطر دایره را رسم می نمایند .دانش آموزان می گویند آیا برای دایره های خود می توانیم چند قطر رسم کنیم ؟در جواب معلم بله می گوید.معلم:آیا می توانید برای دایره خود 12 قطر رسم کنید ؟ دانش آموزان با کمی فکر در جواب بله می گویند .معلم شاگردان را راهنمایی می نماید که با دقت و با فاصله های منظم قطرهای دایره خود را رسم نمایند .گروههای 1و2و3 هر کدام (4 قطر )برای دایره خود رسم نمائید و گروههای دیگر کلاس 8 قطر با دقت رسم نمایید .دانش آموزان قطرهای دایره خود را رسم نمودیم .معلم :بسیار خوب .دانش آموزان :گروههایی که چهار قطر رسم کرده بودند دایره ها باید هشت قسمت شوند ؟معلم :بله .
دانش آموزان : گروههایی که هشت قطر رسم کرده بودند،دایره ما باید 16 قسمت شود؟معلم :بله .معلم :شاگردان راهنمایی می شوند که از روی قسمتهای ایجاد شده بر روی دایره (شعاع )با قیچی برش هایی ایجاد نمایند .دانش آموزان : گروههایی که چهار قطر رسم کرده بودند برش های ما 8 تکه می باشد معلم :بله .دانش آموزان : گروههایی که 8 قطر رسم کرده بودند برش های ما 16 تکه می باشد معلم :بله . شاگردان راهنمایی می شوندکه قسمتهای برش داده شده به چه طریقی در کنار هم گذاشته شود .
دانش آموزان :شکل ما شبیه به متوازی الاضلاع شده است . معلم :بله ،آفرین . دانش آموزان :شکل ما شبیه به مستطیل شده است . معلم :بله ،آفرین . دانش آموزان :چطور دایره ما به این شکل درآمده ؟ چه اتفاقی افتاد ؟معلم :دقت کنید
دانش آموزان :ما برای درست کردن مستطیل شعاع دایره خود را می بریدیم معلم :بله
دانش آموزان : در حقیقت شعاع دایره ما همان عرض مستطیل ما می باشد معلم :بله
دانش آموزان : ما هم برای متوازی الاضلاع شعاع دایره خود را برش دادیم: معلم :بله
دانش آموزان : پس ارتفاع متوازی الاضلاع همان شعاع دایره می باشد : معلم :بله
دانش آموزان : پس طول مستطیل چه قسمتی از دایره است ؟معلم:دقت کنید
دانش آموزان : آیا دور تا دور دایره ما (محیط دایره)در طول مستطیل قرار دارد؟معلم:سوال خود را با دقت بیشتر مطرح نمایید. دانش آموزان :دور تا دور دایره ما در دو طول مستطیل قرار دارد ؟معلم:بله .دانش آموزان می توانیم بگوییم نصف محیط دایره در یک طول مستطیل جا دارد ؟ معلم:بله .دانش آموزان : پس برای مستطیل که می گوییم طول × عرض می توانیم جایگزینی در دایره برای آن قرار دهیم . معلم :بله . دانش آموزان:طول × عرض یعنی همان نصف محیط × شعاع
معلم :بسیار خوب (شاگردانی که متوازی الاضلاع رسم کرده اند به همین طریق به ارتفاع و قاعده در متوازی الاضلاع می رسند که برابر همان طول و عرض می باشد )معلم شاگردان را راهنمایی می کند به محیط دایره که از قبل فرا گرفته اند )
دانش آموزان :محیط دایره یعنی (قطر ×3/14)معلم :بله. دانش آموزان :آیا می توانیم به جای نصف محیط معادل آن را قرار دهیم ؟معلم:بله ،بسیار خوب. دانش آموزان نصف یعنی یک دوم . معلم :بله شاگردان :پس می توانیم به جای نصف محیط بگوییم 3/14×قطر یک دوم . معلم:بله ،به جای یک دوم ،معادل آنرا قرار دهید . معلم: بسیار عالی دانش آموزان :چون عرض مستطیل نیز همان شعاع دایره بوده است .پس عرض ×طول یعنی همان 3/14 × شعاع ×شعاع . معلم :بله ،پس بچه های عزیز مساحت دایره شما از چه طریقی به دست می آمد؟دانش آموزان :مستطیل ،پس قاعده به دست آوردن مساحت دایره شعاع × شعاع ×3/14 .
ارزشیابی :
بچه ها ضمن خسته نباشی چند سوال برای تثبیت یادگیری شما تهیه کرده ام و از شما می خواهم که جواب بدهید .
1-مساحت دایره ای که شعاع آن 10 سانتی متر باشد چند سانتی متر مربع است ؟
2- مساحت دایره ای به قطر 8 سانتی متر چند سانتی متر مربع می باشد ؟
3-اگر ارتفاع متوازی الاضلاع 9 سانتیمتر باشد ،مساحت دایره نظیر آن چند سانتی متر مربع است ؟
4-اگر عرض مستطیل 7 سانتیمتر باشد ،مساحت دایره نظیر آن چند سانتی متر مربع است ؟
ارائه تکلیف :
دانش آموزان عزیز علاوه بر تمرینات کتاب به سوالات تکثیر شده نیز پاسخ می دهند .
معلم به سلیقه خود و با توجه به کیفیت یادگیری دانش آموزان در درس مساحت دایره اقدام به نوشتن چند سوال و تمرین برای تکالیف خارج از کلاس می نمایند .

منابع : روش های نوین وریاضیات جدید
دانلود مقالات آموزشی
کد 1091
مقالاتی با موضوعات زیر:
پیام تربیتی خانواده ،استعدادهاى نهفته خود را کشف کنید،تاثیر عبادت بر رفتار نوجوانان،چگونه با استرسهای زندگی مقابله کنیم، چگونه با نوجوان رفتار کنیم، دوست نوجوان خود باشیم، هفت راه برای ارتقاء عزت نفس،دلایل عدم پیشرفت دانش آموزان،روابط والدین با نوجوان،فنون تست زنی در دبیرستان و دانشگاه


آیا بدن من با بدن دیگران یکسان است؟
در تمام دنیا شما تنها فردی هستید که درست به خودتان شباهت دارید. این باعث می شود که شما با دیگران بسیار فرق داشته باشید!
اما با این که شما با دیگران تفاوت دارید، بدن شما از همان چیزهایی تشکیل شده که بدن دیگران تشکیل شده است؛ و اعضای بدن شما دقیقاً مثل اعضای بدن دیگران، کارهای گوناگونی انجام می دهند تا شما را زنده نگه دارند.
بدن هر فرد، شامل قسمت های مهمی است، اما بعضی از اعضای بدن هستند که ممکن است در اشخاص مختلف، متفاوت باشند. به طور مثال:
مو، ممکن است مشکی، بور یا قرمز و فرفری، موج دار یا صاف باشد.
چشم ها ، ممکن است آبی، قهوه ای، خاکستری یا سبز باشند.
بینی ها شکل های مختلف دارند.
روی صورت بعضی ها کک و مک وجود دارد.
ماهیچه ها ، ممکن است بزرگ یا کوچک باشند.
پوست ، رنگ های مختلف بسیاری دارد.
بعضی افراد، قد بلند و بعضی دیگر، قد کوتاه اند. بعضی افراد لاغر و بعضی دیگر، چاق اند.
آیا می توانید خطوط موج دار را بر روی پوست سر انگشتان خود ببینید؟ این ها اثر انگشتان شما هستند. در تمام دنیا اثر انگشت هیچ کس با اثر انگشت شما یکسان نیست.

پوست من چه کاری انجام می دهد؟
پوست همچون کیسه ای است که کش می آید و شما داخل آن زندگی می کنید. پوست، کلّ بدن شما را می پوشاند، اعضای شما را درون خود نگه می دارد و آن ها را از (آسیب های) دنیای بیرون محافظت می کند.
پوست من چقدر ضخامت دارد؟
در بیش تر قسمت های بدن، ضخامت پوست شما خیلی بیش تر از ضخامت مقوّا نیست و بسیار نازک است؛ ولی درون آن کارهای زیادی انجام می شود. مو در پوست رشد می کند، و عرق هم آن جا تولید می شود. پوست دارای عروق خونی و هم چنین اعصاب برای ارسال پیام به مغز است.
وقتی بدنتان گرم می شود، آب شوری به نام عرق تولید می کند.
چرا گاهی پوستمان زبر و مو بر تنمان راست می شود؟



|